FORMU DOLDURUN BİZ SİZİ ARAYALIM
FILL IN THE FORM, WE'LL CALL YOU
Formu doldurduktan sonra en az 24 saat içinde size geri dönüş sağlanacaktır. Return will be provided within 24 hours.
  • NC 1
  • Genel Arapça
  • İng Kampanya
  • Ürdün
  • Arapça Ekim
  • ing yeni üst
  • Arapça mütercim
  • Bayanlara özel ileri
  • özel ders
  • alteust

Haberler

Haberler

Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Ağırakça, Coordination des Ecoles de Langue Arabe en Belgique (CELAB) tarafından Belçika’nın başkenti Brüksel’de gerçekleştirilen “Arap Olmayanlara Arapça Öğretim Sempozyumu” na katıldı.

 

“Arapça Öğretimde İlerleme Sağlamak” sloganı altında çok yoğun katılımın olduğu ve iki gün süren Uluslararası Sempozyumda Arapça öğretimi alanında geliştirilen yeni metotlar, Arapça öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri gibi konuların kapsamlı bir şekilde değerlendirildiği bildirildi.

 

Avrupa ve Ortadoğu ülkelerinden alanında yetkin akademisyen, dil bilimci ve araştırmacının iştirak ettiği Arap Olmayanlara Arapça Öğretim Sempozyumu’nda Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretim Metot ve Tekniklerinin yanı sıra Arapça Öğretiminde Dil Becerisinin kazandırılmasının modern eğitim verileriyle daha da güçlendiği vurgulanarak Arap dilinin dünya dilleri arasında önemli bir yeri olduğu ve öneminin gün geçtikçe arttığı ifade edildi.

 

Türkiye’de sürdürülen Arapça dil öğretimi deneyimi hakkında sempozyum katılımcılarına bilgi aktaran Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Ağırakça, Arapçanın Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da yaşayan yaklaşık 450 milyon kişi tarafından konuşulan ve Birleşmiş Milletlerin altı resmi dilinden biri olduğu hatırlatmasını yaptı.

 

Türkiye’de Arapça öğretimi konusunda uzun yıllardır akademik, sivil ve sosyal çalışmalar sürdürdüğüne işaret eden Rektör Ağırakça, Arapçanın zengin kültür ve medeniyet mirasımızın dili olması bakımından yeni nesiller tarafından öğrenilmesinin kaçınılmaz olduğunu ifade etti. 

 

“Arapçanın bir “dil olduğu” unutulmamalıdır. Herhangi bir yabancı dilin öğretim kriterleri ne ise Arapçanın da öğretim kriterleri de aynı şekilde değerlendirilmelidir. Arapça öğretiminde klasik metotlu ve gramer ağırlıklı bir eğitim modeli maalesef başarılı olamamıştır. Klasik metot kendi içinde bir bütün olmakla birlikte eğitim kurumlarının yapısından dolayı günümüzdeki modelde fayda sağlamamaktadır.” şeklinde konuştu.

 

Rektör Ağırakça, bunun yerine okullarda, pratik Arapçanın esas alındığı, metin anlama ve tahlilinin yapıldığı, dilin dört temel becerisini kazandırmayı hedefleyen modern metotlarla öğretimin esas alınması gerektiğini vurgulayarak, Mardin Artuklu Üniversitesi bünyesinde verilen Arapça eğitim tecrübesini aktardı.

 

Büyük bir ilgiyle karşılanan konuşmasında Türkiye’de bir ilk olarak Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi eğitim dilinin tamamen Arapça olduğu ve bunun yanı sıra tamamen Arapça eğitim veren bölümler açtıkları bilgisini veren Ağırakça:

 

“Üniversitemizde öğrenilen Arapça ile mükemmel bir seviyeye geldik. Arapça kaynaklara rahatlıkla ulaşabilen ve bu dili konuşabilen akademisyenler ve araştırmacıların hazırlanmasını hedefledik.” ifadelerini kullandı.

 

Türkiye’de Arapça öğrenimine ve öğretimine duyulan ilginin hızla artış göstermesi, ağırlıkla dinî maksatlarla öğrenilen ve kısıtlı bir muhatap kitlesi olan bu dilin son zamanlarda ekonomik, siyâsî, sağlık ve turizm alanları başta olmak üzere pek çok amaçla öğrenildiğini söyleyen Ağırakça,

Üniversite olarak ortaya koydukları Arapça öğretim tekniklerinin dünya çapında etkinliğini  ispatladığını belirterek:

“"Bilim ve dil dünyasında yetkin uzmanlığıyla tanınan 200'den fazla üyeden oluşan hakem heyetinin belirli kurallarla yönettiği Uluslararası Üniversiteler Arapça Münazara Yarışması'nda öğrencilerimiz dünya üçüncülüğü kazanmıştır. Bu deneyimimizi Arapça eğitim-öğretim alanındaki tecrübesini daha ileri düzeye taşımaya çalışan bütün kurumlara aktararak destek vermeye hazırız.” dedi.

BİZ SİZİ ARAYALIM
S: İleri Düzey Arapça Eğitimleriniz var mı ?...