FORMU DOLDURUN BİZ SİZİ ARAYALIM
FILL IN THE FORM, WE'LL CALL YOU
Formu doldurduktan sonra en az 24 saat içinde size geri dönüş sağlanacaktır. Return will be provided within 24 hours.
  • NC 1
  • Genel Arapça
  • İng Kampanya
  • Ürdün
  • Arapça Ekim
  • ing yeni üst
  • Arapça mütercim
  • Bayanlara özel ileri
  • özel ders
  • alteust

Haberler

Haberler

Enderun Özgün Eğitimciler Derneğince gerçekleştirilen haftalık Eğitim Müzakereleri kapsamında bu hafta ülkemizdeki yabancı dil eğitimleri masaya yatırıldı. “Türkiye’de Dil Öğretimi” üst başlığı çerçevesinde gerçekleştirilen müzakerelerde, özellikle ülkemizdeki İngilizce ve Arapça eğitimlerinde yaşanan sorun ve aksaklıklar incelenerek bunlarla ilgili çözüm yolları arandı…

 

04 Aralık 2014 Perşembe akşamı saat 19.00’da Eyüp Bahariye Mevlevihanesi’nde gerçekleştirilen program, Enderun Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hasan UYAR’ın selamlama konuşması ile başladı.

 

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Arap Dili ve Belagati anabilim dalı öğretim üyesi Prof.Dr.Galip YAVUZ, Akdemistanbul Genel Müdürü Dr.Muhammed AĞIRAKÇA ve Dialogue Yabancı Dil Kursları Genel Müdürü Selim VARDARBAŞ’ın müzakerelerde bulunduğu program, yaklaşık iki buçuk saat kadar sürdü.

 

Arnavutköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet DAĞ’ın koordinatörlüğünde gerçekleştirilen müzakerelerde, ilk konuşmacı olarak Akdemistanbul Genel Müdürümüz Dr.Muhammed AĞIRAKÇA söz aldı.

 

Türkiye’de Arapça öğretiminde başarıya götüren yöntem ve tekniklerle ilgili olarak kapsamlı bir sunum gerçekleştiren AĞIRAKÇA, öncelikle Arapça eğitimlerinde öğrenci motivasyonunun yükseltilmesinin faydalarına değindi. Konuşmasının içeriğinde motivasyon yükseltme örneklerine açıklık getiren AĞIRAKÇA, Arapçanın kelime hazinesi ve gramatik yapısı bakımından zor diller arasında bulunuyor olsa da, öğrenen milletin ana diline göre zorluk düzeyinde farklı öğrenim düzeyleri bulunduğunu vurguladı.

 

Okullarımızda haftada 4 saatlik Arapça derslerinin her yönüyle yetersiz olduğunu ve bu yoğunlukta verilen dil eğitiminin asla kalıcı olmadığını vurgulayan AĞIRAKÇA, mevcut Milli Eğitim müfredatındaki çok bilgi az tekrar yönteminin yerine, az bilgi ve çok tekrara dayalı pratik Arapça öğretiminin uygulanması gerektiğini belirtti. İmam Hatip lise ve ortaokullarımızda haftalık minimum 12 saatlik eğitimlerin verilmesi gerektiğini ifade eden AĞIRAKÇA, ideal Arapça eğitiminin ise haftada 30 saatlik kapsamlı bir program çerçevesinde gerçekleştirilebileceğine değindi.

 

Dr. Muhammed AĞIRAKÇA’nın ardı sıra sunumunu gerçekleştiren Dialogue Yabancı Dil Kursları Genel Müdürü Selim VARDARBAŞ ise, İngilizce eğitimleri açısından ülkemizde materyal eksikliği yahut önemsenmeme gibi sorunların yaşanmadığını, bununla birlikte İngilizce ile diğer yabancı dillerin önem açısından kıyaslanmasının çok da doğru olamayacağını ifade etti.

 

Mevcut resmi eğitim sistemimizde bir öğrencinin toplamda 3000 saat İngilizce eğitim aldığını, buna rağmen verilen eğitimlerin verimsiz bir şekilde gerçekleştirilmesi nedeniyle kalıcılık sağlamadığını belirten VARDARBAŞ, kalıcı bir eğitim için yurtdışında eğitim arayışlarının da elzem düzeyde gerekli olmadığını vurguladı.

 

Rönesans’tan bu yana İngilizcenin öneminin dünyada tartışılmadığını ve dünya ile iletişime geçmek noktasında İngilizceye büyük bir ihtiyaç olduğunu ifade eden VARDARBAŞ, tüm dünyada İngilizce öğrenme endeksi bakımından Türkiye’nin 43. sırada yer alıyor olmasının önemli bir sorun olduğunu dile getirdi.

 

İngilizce eğitimlerinde fiziksel faktörlerin ülkemizdeki yetersizliğinin yanı sıra konuşma yerine gramere dayalı eğitimlerde harcanan zaman ve para kayıplarının geri döndürülemez boyutlara ulaştığını da vurguladı.

 

Doğru yöntemlerin uygulanması ile ülke olarak İngilizce eğitimlerini ihraç edebilecek potansiyele ulaşabileceğimizi belirten VARDARBAŞ, Dialogue Yabancı Dil Eğitim Merkezi olarak geçtiğimiz yıllarda Libya’lı turistlere İngilizce eğitimleri verdiklerini ve pratikte böylesi dil eğitimi ihracı örneklerinin kolaylıkla artırılabileceğini de ifade etti.

 

Son olarak söz alan Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof.Dr.Galip YAVUZ ise, akademik camiada pratik dil kullanımından ziyade dil felsefesi ile ilgili hususların çokça dikkate alındığını, uluslararası boyutlardaki çeşitli çalışmaların önemine binaen anadili Türkçe olan insanların diğer dilleri öğrenmesi noktasında yaşadığı sorunların tespit edilerek bunların çözümlerinin topluma sunulmasının gerekliliğine değindi.

 

Dil eğitimine ilişkin duyarlılığı artıran toplantı ve müzakerelerden elde edilen verilerin mutlaka ilgili araştırmacı ve kuruluşlara veri olarak sunulması gerektiğini belirten Prof.YAVUZ, eğitim materyalleri noktasında ithal edilen materyaller yerine anadili Türkçe olan bir toplum için özgün eğitim materyallerinin mutlaka hazırlanması gerektiğini vurguladı.

 

Farklı okullarda görevli yabancı dil öğretmenlerin tarafından yoğun bir katılımla izlenen program, öğretmenlerimizin sorularının cevaplandırılmasının ardından sona erdi.

BİZ SİZİ ARAYALIM
S: Akdem Telif Hakları ve Tercüme Ajansı’nda...